Rob in Thailand.reismee.nl

Van Chumpon naar Bang Saphon

Tijdens het superontbijt in het Novotel bedacht dat ik door zou willen reizen naar Bang Saphan. Dit ligt een paar honderd kilometer noordelijker en met dank aan de Lonely Planet zou dit het volgende doel worden. Mooi rustig en lang strand, weinig toeristen en veel bungalows.........Op zo n 20 kilometer van de grens met Birma.

De dames van de receptie hadden geregeld dat ik bij het busstation zou komen met de shuttle van het hotel. Daar zou ik dan op de bus naar Bangkok springen die me af zou zetten in Bang Saphan. Na een uur of drie stopt die bus en was ik ter plaatse.......dacht ik. Sta je dan midden op een snelweg en geen zee te zien. Maar gelukkig zijn er in dit land altijd wel mensen te vinden die een paar bath willen verdienen dus achterop bij een gozer op de motor richting de zee. Dat bleek nog 20 km oostelijk te zijn.

De Lonely Planet gaf een redelijke review over Lola Bungalows dus daar op an. Ik weet niet wat ze onder bungalows verstaan maar het waren hutjes met een ijzeren dakkie en een kleine fan erin. Thais toilet, een gore stinkbende maar meer keuze was er niet dus maar gedaan.

Wat betreft de rust hadden ze gelijk, 20 km strand en hooguit 10 toeristen gezien die dag, helemaal alleen op de wereld. Geen winkels , helemaal niks.

Tijdens het inchecken in gebarentaal blijkt deneef van het gezin 12 jaar in Nederland gewoond te hebben dus dat lulde wat makkelijker, aardig jong maar moest terug naar Thailand om te wachten op loting voor militaire dienst, een zwart lootje ben je de klos en met een rood lootje hoef je niet..vaag.

Met hem geregeld dat ik de volgende ochtend daar weer weg zou kunnen bij iemand op de motor want een dagje is leuk maar de nacht was zwaar kl..te. Overal van die vieze torren, hagedisjes in je bed en mieren all over the place.

Een klein verschil met het Novotel was het wel

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!