Rob in Thailand.reismee.nl

Hua hin en het thaise platteland.

Ben in imiddels alweer een week hier en kom ogen en oren tekort, overal is leven in de brouwerij en de Thai hebben zo`n beetje het zelfde dagritme als ik dus dat komt mooi uit. In Hua hin lag het guesthouse middenin een achterafstraatje waar je midden in het leven zat.

Om vijf uur begint iedereen te koken op straat en de voedselkarretjes klaar te maken, de monniken komen langs voor hun dagelijkse tocht langs de huizen.

Het is een behoorlijk toesristische plaats waar de koning zijn buitenverblijf heeft en er liggen dan ook constant twee torpedojagers voor de kust om de boel te bewaken, of de koning er nu wel of niet is.......

De tweede dag kreeg ik de griep, hoesten, spierpijn en slapen met twee dekens om. Nou is het hier voor thaise begrippen ook erg koud, er zijn in het noorden zelfs al doden gevallen door de kou.Gelukkig heeft de apother hier hele goeie pillen waardoor je echt helemaal niks meer voelt. Heb een aantal dagen heel rustig aan moeten doen en veel geslapen.

In Hua Hin toch nog wel dingen gedaan zoals bezoek aan tempel, nightmarket en overdag strand. En niet te vergeten eten natuurlijk, zo`n 4 keer per dag de lekkerste dingen want overal wordt voedsel bereid, dat begint om vijf uur `morgens en gaat door tot `s avonds laat. Niet alleen thaifood maar ook veel restaurantjes met western-food wat wel iets duurder is.

Na een kleine week met de bus naar het noorden gegaan, tocht van zes uur in een vip-bus, superdeluxe met ontbijt , lunch en drinken inclusief voor zo`n 9 euro.

Nu zitten we bij Koen thuis op het thaise platteland waar een buitenlander nog echt bekeken wordt, lachen is dat!

Met de griep gaat het al een stuk beter, ik voel me zo`n 80 procent, nog wel hoesten maar gelukkig geen koorts meer dusdat komt goed!

Zometeen een bakkie doen bij Peter, een aussie vriend van Koen die ook hier in de buurt woont.

he plaatsen van fotoos gaat erg langzaam hier maar heb er toch een paar opgekeregen, meer volgen.

Maandag begin ik aan mijn reis naar het zuiden naar Chumpon waar ik de boot pak naar de paradijseilanden .

Dit was het even snel voor nu, mensen hou je taai in het kouwe kikkerlandje en tot snel,

Laterrrrrrrrrrrrrr

Reacties

Reacties

Marco Winkel

Ha Rob,ziet er goed uit

groeten uit lent

Klaas the Hun

Hi Rob heel erg leuk om je belevenissen te volgen, eet gezond, leef gezond enne ik mis toch nog wat speciale foto's welke de Hun in nederland wat kunnen opwarmen, groet aan Coen !

Hans en Karin

Hey Tjibbe,

Goed van je te horen! Duurde wel lang, we maakte ons zorgen. Was waarschijnlijk door de griep. Kut man.

Geniet maar lekker van de thaise lekkerijen.

Groet Karin en Hans.

PS: Baan mislukt. :(

Hans en Froukje

Moaie wat fan dy te hearren. Bliid datst wer wat better bist. Hâld dy goed; gjin gekke dingen dwaan en soargje datst wer goed thús komst.
Fierder noch in moaie fakânsje tawinske!

Erik

Hey Robert,
Wat gaaf man. Ik wens je een hele fijne vakantie. Geniet er van. Wij leven met je mee ;-)
Groetjes,
Erik & Luuk

Annie en Frans

hoi Rob
leuk dat je ook in Thailand bent, 2 jaar geleden zijn we ook geweest, we hebben toen het noorden helemaal bekeken.
Wat leuk is om met de nachttrein van Bangkok naar Chang Mai te reizen, ook een hele belevenis.
Daar staat de beroemdste tempel van Thailand.
Mocht je nog tips kunnen gebruiken dan horen we het wel, hoe lang blijf je daar?
groetjes van ons

tanja.engelen05@gmail.com

Hey jij daar, stoere, blonde, hopelijk niet meer zo snotterende, scheetebeest!!
Oooowwwww ben zo benieuwd naar al je avonturen daarzo. Hoe zit da trouwens met die thaise chickies, hebben ze al over je rug heen gelopen? hi,hi,
Hier gaat alles een beetje z,n gangetje eigenlijk wel. Een beetje saai en een beetje rustig. De schaatsen liggen weer in de kast en volgens mij komt er nu die druilerige waar je niets mee kan kan periode aan.

Ons Birreke is in de tussentijd met poezel en al verhuisd. Wel heavy en emotioneel allemaal maar ook okay hoor. Als je der weer bent rijden we wel een keertje naar duutsland.
Gisteren en eergisteren een paar daagies gelogeerd in gruningen bij rob en marinekke en de beestenboel. da was kei gezellie. een boel bij te beppen. De zeerover die vaart nog ergens, maar aan land is ie nog nie gekomen. Wie zien wel waar het schip strand. ha,ha,stomme eikel.
Oh dropskie, mis je wel hoor. Maar goed ge komt weer terug. In de tussentijd geniet met volle tuigen van alles wat er op je pad komt daarzo. Doe Koen de groetsels van me. Enne ik hoor je snel weer.
doeg doeg blitsie, een enorme dikke knuf van tannie. x

tanja

Hey blitsie, hier weer effekes een berichtje uit het koude, gure, natte holland. Hoewel....ze zeggen dat het morgen droog blijft en het zonnetje doorkomt dus.....misschiens ruuken we wel een beetje voorjaar al.
Ik zou willen net zo,n toffe verhalen te melden als dat jij hebt maar helaas. Deze week flink an die arbeidt geweest. woensdag blijven plakken bij Fred en aan de borrel gezeten. hi,hi, was wel gezellie. Vanavond komt de zeerover aan op het land, ben erg benieuwd wat ie te melden heeft. Misschien laat ik hem wel meteen weer wegvaren.....we zien het wel. Heb voor mezelf al wel het e.e.a. op een rijtje gezet met wat ik wel en nie wil en volgens mij ben ik ook wel in staat daar na te handelen dus das gunstig.

Ik denk dat jij nu wel met de boiler in de zon zit. Met een thais prutje naast je. en van die springende chickies om je heen. gniffel,gniffel. misschien dat je wat zonneschijn hier naartoe kan baimen. Hey liefskie, ik gaat effe tijgeren in mijn hutje hierzo, wat boodschappies doen en effe naar de stad. Een huge knuffel voor jou, en geniet ze maar weer. doeg doeg de groetsels van Tannie xxx

fmuggen@hetnet.nl

Hoi Robert:
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren erbij he. Wij hebben je site en foto's bekeken en zo te zien is het een prachtig land en niet vergeten schitterend weer. Je geniet wel en dat is het belangrijkste. Wij wensen je een gezellige dag.

Vriendelijke groeten

Fokko en Janny,

Marco Winkel

Ha Rob ,

Ik zie dat je jarig bent geweest.
Dus bij deze van harte gefeliciteerd.
Is het een beetje vol te houden, of baal je der van om over een paar weken weer in dit kouwe kikkerland te zitten?

Groeten uit Lent

marco winkel

Ha rob,
je bent alweer een tijdje terug maar ik ben je e-mail adres kwijt, ik hoor het wel

groeten uit Lent

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!